Het verkopen van je huis hoef je tegenwoordig niet meer volledig uit handen te geven. Sommige dingen kun je namelijk heel goed zelf. Denk bijvoorbeeld aan het promoten van je huis voor de verkoop. Daar kun jij maar wát belangrijk bij zijn. Deze tips kun je makkelijk en gratis inzetten.
Voordat je als heuse marketeer aan de slag gaat, is het goed om je eens te verplaatsen in de andere partij: de koper van jouw huis. Waar zou jij zoeken naar jouw droomhuis?
Tip 1: Het is rechthoekig en zit op je raam
Hij wordt soms onderschat maar is zó belangrijk: het verkoopbord! Bij Makelaarsland ontvang je een gratis verkoopbord bij de start van de verkoop. Plaats deze op een goed zichtbare plaats. Bedenk ook of er veel verkeer aan de achterkant van jouw huis langsfietst, -rijdt, wandelt of vaart. Zo ja? Plaats hier dan zeker een extra bord.
Misschien denk je dat een verkoopbord niet direct opvalt maar verplaats je dan weer in die koper. Want zodra je bezig bent met het verkopen of kopen van een huis, lijkt het of er overal verkoopborden zijn. Het valt wel degelijk op. Daarbij hoeft het niet de koper zelf te zijn die het bord ziet, maar misschien woont zijn neef, teamgenoot of collega wel bij jou in de buurt en wordt hij zo getipt.
Ook voor de afwachtende koper is het prettig als er een herkenbaar bord hangt wanneer zij na hun blik op funda langs de woning rijden om te kijken hoe de woning er ‘in het echt’ uitziet. Als er geen bord hangt, verwacht men namelijk al snel dat de woning niet meer te koop staat.
Tip 2: Ga viral
Wanneer je je huis verkoopt via Makelaarsland, wordt jouw woning als deze nieuw in verkoop komt gepromoot met een Facebook advertentie onder gebruikers bij jou in de buurt. Maar misschien ben je zelf ook actief op social media zoals Instagram, Twitter of TikTok. Zet dit in! Je hebt ongetwijfeld een netwerk van mensen die je niet dagelijks spreekt en die nog niet weten dat jij gaat verkopen. Breng ze op de hoogte en deel jouw advertentie. Laat vervolgens jouw post delen door je vrienden en je hebt binnen no-time een groot bereik te pakken.
Tip 3: Mond-tot-mond
Heb je jouw woningadvertentie op social media verspreid? Vergeet daarna vooral de social talk niet. Spread the word. Op verjaardagen, het schoolplein, de sportvereniging, je werk en ga zo maar door. Geef aan dat jouw woning in verkoop staat en wellicht ben jij dan zelf degene die de potentiële koper heeft getipt.
Staat jouw huis nog niet in verkoop maar zie je het wel zitten om zelf een vinger in de pap te hebben tijdens de verkoop? Vraag eens een vrijblijvend informatiegesprek aan en ontvang meer informatie over de werkwijze van Makelaarsland.