We zijn trots. Op onze verkopers. Zo trots dat we dit graag met jullie willen delen. Vanaf vandaag maken jullie kennis met Jocke & Eddy, Marijke & Bart, Jan, Stephanie & Jurriaan, en Merit.
Van de duizenden mensen die vorig jaar hun huis hebben verkocht met Makelaarsland hebben we hun 5 verhalen uitgekozen. Duizenden zijn er heel veel, waarom willen we het dan juist over deze 5 verhalen hebben? Het afgelopen jaar kregen we van onze verkopers zoveel leuke reacties en goede feedback dat we daar eigenlijk iets mee wilden doen. Het was tijdens de brainstorm voor de nieuwe campagne dat we daarom op het idee kwamen om onze eigen ‘verkopers’ aan het woord te laten. Hoe leuk zou het zijn als we, in plaats van professionele acteurs, échte mensen die hun huis hadden verkocht met Makelaarsland, hun échte verhaal zouden laten doen. Het was een spannende beslissing maar we gingen ervoor. Eind 2016 deden wij een oproep.
Met de technische crew in de camper
Honderden aanmeldingen
Van de 3400 mensen die in dat jaar samen met Makelaarsland hun huis hadden verkocht, kregen we honderden aanmeldingen. Mensen hadden hun verhaal in een gedicht gegoten, een video opgestuurd of alles in een mooie brief gezet. Na uren kijk- en leesplezier en daarna dagen van wikken en wegen, kozen we 5 inzendingen uit. Daar gingen we heen. Samen met de productiemaatschappij, bepakt en bezakt met camera’s en microfoons.
Zonder script
We hadden hier geen ervaring mee en vonden het, net als onze verkopers, erg spannend. Gelukkig hadden we genoeg hulp. Zo was er een visagist voor de verkopers, ze kwamen toch op nationale tv. Een stylist, die setjes uit de kledingkast van de verkopers samenstelde. We hadden een lichtman, een cameraman en een interviewster. We hadden zelfs een soort van ‘script’ klaar liggen. Er waren een aantal onderwerpen waar we graag wilde dat onze verkopers over zouden vertellen. Maar gaandeweg kwamen we erachter dat we ons ‘script’ totaal overbodig was.
Met koffie in een camper
Jeroen (directeur van Makelaarsland), Annette (marketing manager) en ikzelf (ook onderdeel van het marketingteam) stonden bij dag en dauw op om af te reizen naar alle uithoeken van Nederland, naar de woonplaatsen van de verkopers. Daar zaten we dan, in de straat van de verkopers in een soort campertje, met een koffiezetapparaatje, een mobiel kacheltje en een aantal mensen die verstand hadden van techniek. Op een scherm kregen we, in de camper, real-time te zien wat onze verkopers in hun huis te vertellen hadden over ons.
In woonkamer van Merit
BINGO!
Met pen en papier in de aanslag wilde we bijhouden of alle voor ons belangrijke onderwerpen aan bod kwamen… Het leek wel een soort Bingo. Maar al na een half uur keken we elkaar aan en besloten we om onze pen en papier weg te leggen en gewoon te luisteren. De dingen die onze verkopers vertelden kwamen er met zoveel overtuiging, zoveel passie, humor en kennis van zaken uit. Daar hoefde wij ons helemaal niet in te mengen. Het verhaal kwam er natuurlijker uit dan we zelf hadden kunnen opschrijven. We lieten alles los en gaven de regie uit handen. Dat was het beste dat we hadden kunnen doen. Acht uur aan materiaal hebben we. Acht uur aan ervaringen van onze klanten, tips over wat we in de toekomst beter kunnen doen, tips over wat we absoluut niét anders moeten doen.
Jan in de haven voor zijn nieuwe huis.Tips, trucs en adviezen
Tips, Trucs en adviezen
We hadden de beste acteurs in kunnen inschakelen, maar wat onze klanten ons zelf vertelden, had geen acteur beter kunnen doen. Al die uren aan materiaal moesten we terug brengen naar 30 seconde tv-commercial. Zonde! Vanaf 11 januari zijn Jocke & Eddy, Bart & Marijke, Jan, Jurriaan & Stephanie en Merit tijdens onze campagne te zien en vertellen ze hoe ze samen met ons hun huis hebben verkocht. We zijn ze erg dankbaar, dat weten ze ook en hadden ons geen betere ambassadeurs kunnen wensen. Bij deze nogmaals: jullie zijn geweldig! Wil je meer zien dan die 30 seconden? Of wil je misschien ook je huis verkopen met Makelaarsland? Op onze website staat hun verhaal wat uitgebreider en geven zij binnenkort ook nog tips, trucs en adviezen over hoe dit voor jou ook dé slimste manier kan zijn om je huis te verkopen.
Ook je woning samen met ons verkopen?